Tanfolyamok időpontjai

Gyakorlati oktatási helyszínek

Átjelentkezési program

Dokumentumok, vizsgaútvonalak

Tankönyvek

Tesztek, KRESZ táblák

Szolgáltatások

KRESZ teszt

Kérünk, hogy add meg neved, és e-mail címed!

Neved:

E-mail címed:

A teszt kitöltésével hozzájárulok, hogy a Dodgem Autósiskola hírlevelet küldjön e-mail címemre.
(A hírlevélben található link segítségével bármikor leiratkozhat.)



KÉRDÉSEK


1.: Milyen hosszúságú belátható szabad út szükséges az előzés biztonságos végrehajtásához?
    A:  Legalább az előzési út hosszának a háromszorosa.
    B:  Legalább az előzési út hosszával megegyező.
    C:  Legalább az előzési út hosszának a kétszerese.


2.: Legalább mekkora sebességkülönbség szükséges az el?z? és az el?zend? gépjárm?vek között, hogy az el?zési út ne legyen túl hosszú?
    A:  Kb. 5-6 km/h.
    B:  Kb. 10-12 km/h.
    C:  Kb. 15-20 km/h.


3.: Mir?l tájékoztat ez a tábla?
    A:  Az út zsákutca, így csak ebbõl az irányból lehet ki- és behajtani.
    B:  Az úttesten javítási, karbantartási, vagy egyéb, más munkálat folyik.
    C:  Az útra gépkocsival csak külön engedéllyel szabad behajtani.


4.: Szabad-e előzni be nem látható útkanyarulatban?
    A:  Igen, de csak az egy nyomon haladó jármûvet.
    B:  Igen, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az elõzés nem jár annak érintésével.
    C:  Nem.


5.: Mikor van a gépkocsi vezetője fékkészenlétben?
    A:  Amikor a gázpedálról leeszi a lábát és felkészül a fékezésre.
    B:  Amikor a lábát a felengedett gázpedálon tartva felkészül a fékezésre.
    C:  Amikor a lábát a gázpedálról a fékpedálra helyezve figyeli az esetleges akadály felbukkanását.


6.: Emelkedőn, felkapcsolás előtt milyen mértékben kell a motor fordulatszámát növelni?
    A:  A sík úton megszokott mértékig.
    B:  A sík úton megszokottnál nagyobb fordulatszámig.
    C:  A sík úton megszokottnál kisebb fordulatszámig.


7.: A tüzelőanyag-takarékos üzemeltetés érdekében mikor kell nagyobb sebességfokozatba kapcsolni?
    A:  A motor legnagyobb fordulatszánámak a 2/3-ánál.
    B:  A motor legnagyobb fordulatszánámak a 1/2-énál.
    C:  A motor legnagyobb fordulatszánámak a 1/3-ánál.


8.: Megszünteti-e ez a jelzés a korábban jelzett várakozási tilalmat?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


9.: Mit jelez ez a tábla?
    A:  Az egyvágányú vasúti átjáró kezdetét.
    B:  A két- vagy többvágányú vasúti átjáró kezdetét.


10.: Nagy forgalmú úton haladhat-e lépésben csak azért, hogy gépkocsijából gyönyörködhesen egy üzletsor kirakataiban?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


11.: Járm?ve sebességét úgy kell megválasztania, hogy...
    A:  a belátható útszakasz ne legyen hosszabb, mint a reakcióidõ alatt befutott út.
    B:  féktávolsága ne legyen hosszabb, mint a belátható útszakasz fele.
    C:  féktávolsága ne legyen hosszabb, mint a belátható útszakasz.


12.: Legkés?bb mikor kell a táblával jelzett útszakaszt gépkocsijával elhagynia?
    A:  A megjelölt idõszak végéig, azaz 19 h-ig.
    B:  A megjelölt idõszak kezdetéig, azaz 7 h-ig.


13.: Megállhat-e az útpadkán a táblával megjelölt útszakaszon?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


14.: Behajthat-e ennél a jelzésnél az útkereszteződésbe?
    A:  Igen, mert ez csak a forgalom irányának a megváltozását jelzi.
    B:  Csak akkor, ha biztonságosan megállni már nem lehet.
    C:  Nem, ez mindig a továbbhaladás tilalmát jelzi.


15.: Mi a teendője, ha olyan megállóhelyhez érkezik, ahol a megálló villamosra az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetve az úttestre történik?
    A:  Mérsékelt sebességgel és fokozott figyelemmel halad tovább, mert egy figyelmetlen utas a villamosról vagy a járdáról a gépkocsi elé léphet.
    B:  Megáll a villamos végének vonalában, és útját majd csak a villamos elindulása után folytatja.
    C:  Balról, az ellentétes irányú villamospályán kerüli ki a villamost, hogy ne zavarja az utasforgalmat.


16.: Általában mekkora lehet a legkisebb követési távolság, feltételezve, hogy a két járm? fékútja azonos?
    A:  Legalább akkora, mint a fékezés alatt megtett út.
    B:  Legalább akkora, mint a reakcióidõ alatt megtett út.
    C:  Legalább akkora, mint a reakcióidõ és a fékezés alatt megtett út.


17.: Elsőbbsége van-e az ilyen táblával jelölt úton haladónak a betorkolló útról érkező járművel szemben?
    A:  Igen.
    B:  Nincs.


18.: Felállhat-e gépkocsijával a járdára, ha a gyalogosok részére legfeljebb 1 méter széles helyet tud szabadon hagyni?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


19.: Hogyan történik a tengelykapcsoló pedál felengedése elinduláskor?
    A:  A súrlódási pontig gyorsan, majd rövid ideig történő megtartás után lassan.
    B:  Egyenletesen lassú tempóban.
    C:  Egyenletesen gyors tempóban.


20.: Elsőbbséget kell-e adnia a kijelölt gyalogos átkelőhelyen az úttest bal oldaláról érkező gyalogos részére?
    A:  Igen.
    B:  Csak a párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úttesten.
    C:  Nem, mert a gyalogosnak az úttest közepén meg kell állnia, és ismételten meg kell győződnie a biztonságos továbbhaladás lehetőségéről.


21.: Általában hol kell járművével haladnia az úton?
    A:  Az úttest menetirány szerinti jobb oldalán, a lehetséges mértékben annak széléhez húzódva.
    B:  Az úttest menetirány szerinti jobb oldalán, annak szélétől legfeljebb 1 méter távolságra.
    C:  A menetirány szerinti jobb oldalon bárhol.


22.: Mit jelent ez a tábla?
    A:  Az úttestre került sarat, szennyeződést - amely baleseti veszélyt jelent - az észlelő személynek kell eltávolítania.
    B:  Az útszakasz javítási, karbantartási munkák miatt le van zárva.
    C:  Az úttesten vagy annak közvetlen közelében útjavítási, karbantartási, vagy egyéb hasonló munkálat folyik.


23.: Hogyan kell fékezni a gépkocsit, ha csúszós az úttest?
    A:  Csak a kézifékkel, hogy a gépkocsi ne csússzon meg.
    B:  A kézi- és a lábfékkel, hogy a gépkocsi ne csússzon meg.
    C:  A motorfékkel és a lábfékkel, a fékpedált finoman nyomva, hogy a gépkocsi ne csússzon meg.


24.: Jobbra kíván kanyarodni. Besorolhat-e az úttest jobb szélén lévő villamosvágányra?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


25.: Az úton van közvilágítás, de várakozó személygépkocsiját nem világítja meg kellően. Kötelező-e kivilágítani?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


26.: Szabad-e hátramenetet végezni hídon?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


27.: Mit jelent ez a tábla?
    A:  Az úton előbb lejtő, azután jelentősebb emelkedő van.
    B:  Az úton egymás után két vagy több veszélyes útkanyarulat van.
    C:  Az úttest erősen csúszóssá válhat.


28.: Mi teszi lehetővé a teljes környezet megfigyelését?
    A:  Tekintetünk (figyelmünk) vándorlása.
    B:  A látótér.
    C:  A látás és a visszapillantó tükrök.


29.: Mit jelent ez a tábla?
    A:  Az úton a járműveknek egymást 70 méternél kisebb távolságban követniük tilos.
    B:  Tilos megállni a másik jármű előtt vagy mögött, ha a játművek között a legkisebb távolság a 70 métert nem éri el.
    C:  70 méteres útszakaszon olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.


30.: Autópályán folyamatos előzésbe kezdett. Hogyan kell az Önt utolérő, megkülönböztető jelzéseit használó gépkocsi részére szabad utat adnia, ha a jobb szélső sávban közlekedők nem szorosan felzárkózva követik egymást?
    A:  A forgalmi sáv belső szélére való húzódással.
    B:  A jobb szélső forgalmi sávba való visszatéréssel.
    C:  Lassítással és megállással.


31.: Hol kell közlekednie az úton, ha gépkocsijával - pl. műszaki hiba miatt - csak lassan tud haladni?
    A:  A leállósávon vagy az útpadkán.
    B:  Az úttest jobb oldalán, a forgalmi sáv közepén.
    C:  Ha az út- és forgalmi viszonyok lehetõvé teszik, szorosan az úttest jobb szélén.


32.: A táblával jelölt útszakaszról bekanyarodhat-e az út másik oldalán lév? ingatlanra?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


33.: Mit jelez ez a tábla?
    A:  Azt, hogy a szilárd burkolatú út laza szerkezetû földútban folytatódik.
    B:  Azt, hogy az útpadkára hajtani veszélyes.
    C:  Nyomvályús utszakaszt, ahol az úttesten hosszanti vályúk alakultak ki.


34.: Jobbra kanyarodási szándékát az ábrán látható irányjelző kapcsolókarjának...
    A:  "A" helyzetbe való kapcsolásával jelezheti.
    B:  "B" helyzetbe való kapcsolásával jelezheti.


35.: Vezethet-e mezőgazdasági vontatóból és egy könnyű pótkocsiból álló járműszerelvényt "B" kategóriára érvényes vezetői engedéllyel?
    A:  Igen.
    B:  Csak akkor, ha vezetõi engedélyen nem minõsül kezdõnek.
    C:  Nem, az ilyen jármûszefelvény vezetéséhez B+E kombinált kategóriára van szükség.


36.: Kell-e irányjelzést adni terelővonal átlépésekor?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


37.: Túlnyúlhat-e a személygépkocsin a tetőcsomagtartón elhelyezett rakomány?
    A:  Elõre nem, hátra legfeljebb 40 cm-re.
    B:  Igen, elõre és hátra legfeljebb 40-40 cm-re.
    C:  Nem.


38.: Másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely...
    A:  legalább akkora, mint jármûvének féktávolsága.
    B:  legalább akkora, hogy az elöl haladó hirtelen fékezése esetén is meg tudján mögötte állni.
    C:  legalább akkora, mint az Ön fékútja.


39.: Az úton a megengedett legnagyobb sebességgel halad. Hol kell csökkentenie gépkocsija sebességét, ha egy ilyen táblához közeledik?
    A:  Már a tábla előtt.
    B:  A tábla vonalában.
    C:  Csak a tábla után.


40.: Mit?l függ?en következhet be - er?s es?zéskor - a kocsi vízen csúszása (aquaplaning)?
    A:  Csak a gépkocsi sebességétõl és az úttestet borító vízréteg vastagságától függõen.
    B:  Csak úttestet borító vízréteg vastagságától és a gumiabroncsok futófelületének kopottságától függõen.
    C:  A gépkocsi sebességétõl, az úttestet borító vízréteg vastagságától és a gomiabroncsok futófelületének kopottságától függõen.


3 PONTOS KÉRDÉSEK


41.: Van-e elsőbbségadási kötelezettsége a tanulókocsinak, ha az útkereszteződésben jobbra kíván bekanyarodni?
    A:  Igen van, a kerékpáros részére.
    B:  Nincs.


42.: Mit jeleznek az útburkolatra festett keresztirányú, egymást követő, folytonos sárga színű vonalak?
    A:  A forgalmi rend helyi ideiglenes módosítását.
    B:  Az úton folyó javítási karbantartási munkálatokat.
    C:  Az úton sebességkorlátozásra vagy megállási kötelezettségre kell számítania.


43.: Mikor haladhat át a kormánykerékkel ábrázolt gépkocsi az útkereszteződésben?
    A:  Az "A" jelű jármű útán, a "B" jelű jármű előtt.
    B:  Az "A" és a "B" jelű járművek előtt.
    C:  Az "A" és a "B" jelű járművek után.


44.: Ennél a jelzésnél számítania kell-e a tanulókocsi vezet?jének arra, hogy a szemb?l érkez? gépkocsi is szabad jelzést kap?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


45.: A kormánykerékkel ábrázolt gépkocsijával az útkereszteződésbe érkezik. Melyik jármű haladhat tovább elsőként?
    A:  A "B" jelű tehergépkocsi.
    B:  Az "A" jelű villamos.
    C:  Az Ön kormánykerékkel ábrázolt gépkocsija.


46.: Az osztott pályás úton Ön vezeti a tanulókocsit. A jobbrattási kötelezettség értelmében a zöld taxi melletti elhaladás után le kell-e húzódnia a tanulókocsinak az úttest szélére?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


47.: Köteles-e elsőbbséget adni tanulókocsival a keresztező útról érkező személygépkocsi részére?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


48.: Hányadikként haladhat át az útkeresztez?désben a kormánykerékkel ábrázolt gépkocsijával?
    A:  Elsõként.
    B:  Másodikként.
    C:  Utolsóként.


49.: Ön a személygépkocsival balra kíván bekanyarodni. Melyik pályavonal a helyes, ha egyirányú forgalmú úton közlekedik?
    A:  Csak az 1-es jelű.
    B:  Csak a 2-es jelű.
    C:  Mindkettő.


50.: Az ábrázolt forgalmi helyzetben továbbhaladhat-e a kormánykerékkel ábrázolt gépkocsijával?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


MŰSZAKI KÉRDÉSEK


51.: Üzemképes-e a vákuumos fékrásegítővel kombinált hidraulikus fékberendezés, ha a fékrásegítő valahol tömítetlen?
    A:  Igen, de a fékpedált nagyobb erővel kell nyomni, hogy megfelelő legyen a fékhatás.
    B:  Nem, mert a fékcsövekbe levegő jut.
    C:  Nem, mert a fékfolyadék a tömítetlenség miatt elfolyik.


52.: Hogyan ismerhet? fel menet közben, hogy a hidraulikus kormányszerv? nem m?ködik?
    A:  A mûszerfalon lévõ ellenõrzõ lámpa villogó vörös fénnyel jelez.
    B:  A mûszerfalon lévõ nyomásmérõ olajnyomást nem mutat.
    C:  A gépkocsi kormányzásához a szokottnál jóval nagyobb erõkifejtés szükséges.


53.: Mi a hiba valószín? oka, ha a hidraulikus fék fékpedálja csekély ellenállással teljesen benyomható?
    A:  Megnövekedett a fékpedál holtjátéka.
    B:  Megnövekedett a fékdob és a fékpofák közötti hézag.
    C:  Tömítetlenség miatt a fékfolyadék elfolyt.


54.: Ha a tengelykapcsolónak nagy a holtjátéka, akkor a motor és a sebességváltóm? közötti kapcsolat...
    A:  nem töképetes, a tengelykapcsoló csúszik.
    B:  nem szüntethetõ meg teljesen, a tengelykapcsoló nem old.
    C:  nem jön létre, a tengelykapcsoló a motor forgatónyomatékát nem továbbítja.


55.: A tengelykapcsoló holtjátéka a betétek fokozatos kopása miatt...
    A:  növekszik.
    B:  nem változik.
    C:  csökken.