Tanfolyamok időpontjai

Gyakorlati oktatási helyszínek

Dokumentumok, vizsgaútvonalak

Tankönyvek

Tesztek, KRESZ táblák

Szolgáltatások

KRESZ teszt

Kérünk, hogy add meg neved, és e-mail címed!

Neved:

E-mail címed:

A teszt kitöltésével hozzájárulok, hogy a Dodgem Autósiskola hírlevelet küldjön e-mail címemre.
(A hírlevélben található link segítségével bármikor leiratkozhat.)



KÉRDÉSEK


1.: A táblával jelölt útszakaszról bekanyarodhat-e az út másik oldalán lév? ingatlanra?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


2.: Hogyan kell fékezni a gépkocsit, ha csúszós az úttest?
    A:  Csak a kézifékkel, hogy a gépkocsi ne csússzon meg.
    B:  A kézi- és a lábfékkel, hogy a gépkocsi ne csússzon meg.
    C:  A motorfékkel és a lábfékkel, a fékpedált finoman nyomva, hogy a gépkocsi ne csússzon meg.


3.: Az úton van közvilágítás, de várakozó személygépkocsiját nem világítja meg kellően. Kötelező-e kivilágítani?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


4.: Hogyan kell országúton kanyarodni?
    A:  A kanyar előtt le kell lassítani a kanyarodási sebességre, majd a kanyarból kifelé jövet újra lehet gyorsítani és kanyarodás közben a kormányt egyenletesen kell forgatni.
    B:  A kanyarban befelé menet lassítani, majd kifelé jövet gyorsítani kell, és a kormányt egyenletesen kell forgatni.
    C:  A kanyar előtt kell lassítani, majd kanyarodás közben gyorsítani kell, és a kormányt egyenletesen kell forgatni.


5.: A tüzelőanyag-takarékos üzemeltetés érdekében mikor kell nagyobb sebességfokozatba kapcsolni?
    A:  A motor legnagyobb fordulatszánámak a 2/3-ánál.
    B:  A motor legnagyobb fordulatszánámak a 1/2-énál.
    C:  A motor legnagyobb fordulatszánámak a 1/3-ánál.


6.: Vezethet-e mezőgazdasági vontatóból és egy könnyű pótkocsiból álló járműszerelvényt "B" kategóriára érvényes vezetői engedéllyel?
    A:  Igen.
    B:  Csak akkor, ha vezetõi engedélyen nem minõsül kezdõnek.
    C:  Nem, az ilyen jármûszefelvény vezetéséhez B+E kombinált kategóriára van szükség.


7.: Másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely...
    A:  legalább akkora, mint jármûvének féktávolsága.
    B:  legalább akkora, hogy az elöl haladó hirtelen fékezése esetén is meg tudján mögötte állni.
    C:  legalább akkora, mint az Ön fékútja.


8.: Megszünteti-e ez a jelzés a korábban jelzett várakozási tilalmat?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


9.: Figyelembe kell-e venni párhuzamos közlekedés szempontjából a gyorsító- és a lassítósávot?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


10.: Túlnyúlhat-e a személygépkocsin a tetőcsomagtartón elhelyezett rakomány?
    A:  Elõre nem, hátra legfeljebb 40 cm-re.
    B:  Igen, elõre és hátra legfeljebb 40-40 cm-re.
    C:  Nem.


11.: Mi teszi lehetővé a teljes környezet megfigyelését?
    A:  Tekintetünk (figyelmünk) vándorlása.
    B:  A látótér.
    C:  A látás és a visszapillantó tükrök.


12.: Elsőbbsége van-e az ilyen táblával jelölt úton haladónak a betorkolló útról érkező járművel szemben?
    A:  Igen.
    B:  Nincs.


13.: Vezetőnek tekinthető-e a segédmotoros kerékpárt toló személy?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


14.: Mikor van a gépkocsi vezetője fékkészenlétben?
    A:  Amikor a gázpedálról leeszi a lábát és felkészül a fékezésre.
    B:  Amikor a lábát a felengedett gázpedálon tartva felkészül a fékezésre.
    C:  Amikor a lábát a gázpedálról a fékpedálra helyezve figyeli az esetleges akadály felbukkanását.


15.: Az úton a megengedett legnagyobb sebességgel halad. Hol kell csökkentenie gépkocsija sebességét, ha egy ilyen táblához közeledik?
    A:  Már a tábla előtt.
    B:  A tábla vonalában.
    C:  Csak a tábla után.


16.: Szabad-e hátramenetet végezni hídon?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


17.: Megállhat-e járművével úttorkolattal szemben?
    A:  Igen, ha ezzel a többi jármű kanyarodását nem akadályozza.
    B:  Nem, mert útkereszteződésben mindig tilos megállni.


18.: Behajthat-e ennél a jelzésnél az útkereszteződésbe?
    A:  Igen, mert ez csak a forgalom irányának a megváltozását jelzi.
    B:  Csak akkor, ha biztonságosan megállni már nem lehet.
    C:  Nem, ez mindig a továbbhaladás tilalmát jelzi.


19.: Szabad-e előzni be nem látható útkanyarulatban?
    A:  Igen, de csak az egy nyomon haladó jármûvet.
    B:  Igen, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az elõzés nem jár annak érintésével.
    C:  Nem.


20.: Mi a teendője, ha olyan megállóhelyhez érkezik, ahol a megálló villamosra az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetve az úttestre történik?
    A:  Mérsékelt sebességgel és fokozott figyelemmel halad tovább, mert egy figyelmetlen utas a villamosról vagy a járdáról a gépkocsi elé léphet.
    B:  Megáll a villamos végének vonalában, és útját majd csak a villamos elindulása után folytatja.
    C:  Balról, az ellentétes irányú villamospályán kerüli ki a villamost, hogy ne zavarja az utasforgalmat.


21.: Kell-e irányjelzést adni terelővonal átlépésekor?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


22.: Közvetlenül a tábla után megel?zhet-e egy balra bekanyarodási szándékát jelz? és szabályszer?en besorolt gépkocsit?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


23.: Tehergépkocsijának megengedett legnagyobb össztömege nem haladhatja meg a 3500 kg-ot. Szállíthat-e a forgalmi engedélyben feltüntetett személyek számánál több felnőtt utast?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


24.: Mit jelent ez a tábla?
    A:  Az úton a járműveknek egymást 70 méternél kisebb távolságban követniük tilos.
    B:  Tilos megállni a másik jármű előtt vagy mögött, ha a játművek között a legkisebb távolság a 70 métert nem éri el.
    C:  70 méteres útszakaszon olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.


25.: Emelkedőn, felkapcsolás előtt milyen mértékben kell a motor fordulatszámát növelni?
    A:  A sík úton megszokott mértékig.
    B:  A sík úton megszokottnál nagyobb fordulatszámig.
    C:  A sík úton megszokottnál kisebb fordulatszámig.


26.: A frontális ütközést csak az úttest elhagyásával tudja elkerülni. Mi a man?ver végrehajtásának helyes módja?
    A:  Lehetõleg jobbra tér ki úgy, hogy a padkára futás elõtt intenzíen fékez.
    B:  Fokozatos jobbra húzódással tér le az úttestrõl.
    C:  Balra tér le az úttestrõl.


27.: Hogyan történik a tengelykapcsoló pedál felengedése elinduláskor?
    A:  A súrlódási pontig gyorsan, majd rövid ideig történő megtartás után lassan.
    B:  Egyenletesen lassú tempóban.
    C:  Egyenletesen gyors tempóban.


28.: Érvényes-e a tábla utasítása lassú járműre?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


29.: Nagy forgalmú úton haladhat-e lépésben csak azért, hogy gépkocsijából gyönyörködhesen egy üzletsor kirakataiban?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


30.: Általában mekkora lehet a legkisebb követési távolság, feltételezve, hogy a két járm? fékútja azonos?
    A:  Legalább akkora, mint a fékezés alatt megtett út.
    B:  Legalább akkora, mint a reakcióidõ alatt megtett út.
    C:  Legalább akkora, mint a reakcióidõ és a fékezés alatt megtett út.


31.: Jobbra kíván kanyarodni. Besorolhat-e az úttest jobb szélén lévő villamosvágányra?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


32.: Szabályos-e, ha a biztonsági gyerekülést a légzsákkal fel nem szerelt első ülésen úgy helyezi el, hogy benne a gyermek a menetiránynak háttal ül?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


33.: Mit jelent ez a tábla?
    A:  Az úton előbb lejtő, azután jelentősebb emelkedő van.
    B:  Az úton egymás után két vagy több veszélyes útkanyarulat van.
    C:  Az úttest erősen csúszóssá válhat.


34.: A katalizátorral ellátott gépkocsi motorja...
    A:  a környezetet kevésbé szennyezi.
    B:  jóval nagyobb teljesítményt nyújt, mint a katalizátor nélküli.
    C:  joval hosszabb élettartamú, mint a katalizátor nélküli.


35.: Személygépkocsival behajthat-e a táblával megjelölt útra?
    A:  Igen.
    B:  Csak célforgalomban.
    C:  Nem.


36.: Megállhat-e az úttesten, ha a felezővonalat ilyen útburkolati jellel jelölték?
    A:  Igen.
    B:  Csak akkor, ha az útburkolati jel és a járműve között legalább 3 méter széles hely marad.
    C:  Nem.


37.: Hol kell közlekednie az úton, ha gépkocsijával - pl. műszaki hiba miatt - csak lassan tud haladni?
    A:  A leállósávon vagy az útpadkán.
    B:  Az úttest jobb oldalán, a forgalmi sáv közepén.
    C:  Ha az út- és forgalmi viszonyok lehetõvé teszik, szorosan az úttest jobb szélén.


38.: Behajthat-e a jelzőlámpa tilos jelzése ellenére az útkereszteződésbe, ha a megkülönböztető jelzéseit használó gépjármű továbbhaladását csak így tudja biztosítani?
    A:  Igen, de csak akkor, ha a forgalom irányítására jogosult személy utasítást ad erre.
    B:  Igen, de csak kellő körültekintéssel, mások veszélyeztetése nélkül.
    C:  Nem.


39.: Mit jelez ez a tábla?
    A:  Azt, hogy a szilárd burkolatú út laza szerkezetû földútban folytatódik.
    B:  Azt, hogy az útpadkára hajtani veszélyes.
    C:  Nyomvályús utszakaszt, ahol az úttesten hosszanti vályúk alakultak ki.


40.: Mit jelez ez a tábla?
    A:  Az egyvágányú vasúti átjáró kezdetét.
    B:  A két- vagy többvágányú vasúti átjáró kezdetét.


3 PONTOS KÉRDÉSEK


41.: Mit jeleznek az útburkolatra festett keresztirányú, egymást követő, folytonos sárga színű vonalak?
    A:  A forgalmi rend helyi ideiglenes módosítását.
    B:  Az úton folyó javítási karbantartási munkálatokat.
    C:  Az úton sebességkorlátozásra vagy megállási kötelezettségre kell számítania.


42.: Köteles-e elsőbbséget adni tanulókocsival a keresztező útról érkező személygépkocsi részére?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


43.: Hányadikként haladhat át az útkereszteződésben a kormánykerékkel ábrázolt jármű?
    A:  Elsőként.
    B:  Másodikként.
    C:  Utolsóként.


44.: Az "A" jelű személygépkocsi az átkereszteződéstől 6 m-re várakozik. Szabályos-e?
    A:  Igen.
    B:  Nem.


45.: Ön a kormánykerékkel ábrázolt gépkocsit vezeti. Van-e elsőbbségadási kötelezettsége?
    A:  Igen, az "A" jelű jármű részére.
    B:  Igen, a "B" jelű jármű részére.
    C:  Nincs.


46.: Mikor haladhat át a kormánykerékkel ábrázolt személygépkocsi az útkeresztez?désen?
    A:  Az "A" jelû jármû után, a "B" jelû jármû elõtt.
    B:  Az "A" és a "B" jelû jármûvek elõtt.
    C:  Az "A" és a "B" jelû jármûvek után.


47.: Ebben a forgalmi helyzetben van-e a tanulókocsinak els?bbségadási kötelezettsége, ha jobbra kíván kanyarodni?
    A:  Igen, az "A" jelû kerékpár részére.
    B:  Nincs.


48.: Hányadikként haladhat át az útkeresztez?désben a kormánykerékkel ábrázolt gépkocsijával?
    A:  Elsõként.
    B:  Másodikként.
    C:  Utolsóként.


49.: A kormánykerékkel ábrázolt gépkocsijával az útkereszteződésbe érkezik. Melyik jármű haladhat tovább elsőként?
    A:  A "B" jelű tehergépkocsi.
    B:  Az "A" jelű villamos.
    C:  Az Ön kormánykerékkel ábrázolt gépkocsija.


50.: Mikor haladhat át a kormánykerékkel ábrázolt gépkocsi az útkereszteződésben?
    A:  Az "A" jelű jármű útán, a "B" jelű jármű előtt.
    B:  Az "A" és a "B" jelű járművek előtt.
    C:  Az "A" és a "B" jelű járművek után.


MŰSZAKI KÉRDÉSEK


51.: Mi a következménye, ha az ékszíj laza, csúszik?
    A:  A hűtés és a generátor töltése nem kielégítő.
    B:  A benzinszivattyű nem működik kielégítően.
    C:  A gyújtás időpontja megváltozik.


52.: Lehetnek-e különböző szerkezetűek a személygépkocsi kerekeire felszerelt gumiabroncsok?
    A:  Igen, mert csak az azonos tengelyen lévőknek kell megegyező szerkezetűeknek lenniük.
    B:  Igen, mert csak a méreteiknek kell megegyezniük, egyéb műszaki jellemzőik lehetnek eltérőek.
    C:  Nem, mert valamennyi tengelyen azonos szerkezetűeknek (vagy diagonál vagy radiál stb.) kell lenniük.


53.: Üzemképes-e a vákuumos fékrásegítővel kombinált hidraulikus fékberendezés, ha a fékrásegítő valahol tömítetlen?
    A:  Igen, de a fékpedált nagyobb erővel kell nyomni, hogy megfelelő legyen a fékhatás.
    B:  Nem, mert a fékcsövekbe levegő jut.
    C:  Nem, mert a fékfolyadék a tömítetlenség miatt elfolyik.


54.: A motorban az olajszint csökken. Milyen olajat használ utántöltésre?
    A:  Ugyanazt az olajfajtát, ami a motorban van.
    B:  Bármilyen motorolajat.
    C:  A motorban lévõnél gyengébb minõségû is megfelelõ, ha keveset tölt utána.


55.: Mi a hiba valószín? oka, ha a hidraulikus fék fékpedálja csekély ellenállással teljesen benyomható?
    A:  Megnövekedett a fékpedál holtjátéka.
    B:  Megnövekedett a fékdob és a fékpofák közötti hézag.
    C:  Tömítetlenség miatt a fékfolyadék elfolyt.